Temeljne kompetencije edukatora/trenera u oblasti psihoterapije

Edukatori u području psihoterapije imaju ključnu ulogu u oblikovanju profesionalnog identiteta budućih terapeuta. Njihove kompetencije moraju obuhvatiti teorijsko znanje, praktične vještine, osobni integritet i sposobnost facilitacije obrazovnih iskustvenih procesa učenja.

1. Andragoško-didaktičke kompetencije

  • Planiranje, strukturiranje i realizacija obrazovnih sadržaja u skladu s andragoškim principima.
  • Primjena različitih metoda učenja i poučavanja, uključujući iskustveno i refleksivno učenje.
  • Korištenje evaluacijskih metoda u obrazovanju i praćenje napretka edukanta.

2. Kompetencije facilitacije i grupnog rada

  • Vođenje grupnih procesa s osjetljivošću na dinamiku i potrebe grupe.
  • Promicanje sigurnog, poticajnog i inkluzivnog okruženja za učenje.
  • Upravljanje kompleksnim emocionalnim i interpersonalnim procesima u obrazovanju.

3. Profesionalne i etičke kompetencije

  • Dosljedna primjena profesionalnih i etičkih standarda u edukaciji, grupnim procesima i superviziji.
  • Refleksivna praksa i spremnost na kontinuirani profesionalni razvoj.
  • Integritet, samosvijest i sposobnost samoprocjene u ulozi edukatora.

4. Akademske i istraživačke kompetencije

  • Sposobnost akademskog izražavanja, argumentacije i izrade obrazovnih materijala.
  • Integracija teorije i prakse kroz analizu, refleksiju i evaluaciju edukacijskih procesa.
  • Uključivanje inovacija i istraživačkih nalaza u nastavni proces.

5. Mentorske i supervizijske kompetencije

  • Podrška profesionalnom rastu edukanta kroz mentorstvo.
  • Razvijanje kapaciteta edukanta za samostalni rad, etičko djelovanje i refleksivnu praksu.
  • Aktivno uključivanje u formiranje trenerskog identiteta kod novih edukatora.