Grupa studentica s Odsjeka za pedagogiju, s dva smjera – Opća pedagogija i Specijalna pedagogija, posjetila je Akademiju za psihoterapiju 9. 4. 2025.
Posjeta je bila organizirana u sklopu nastave iz Obrazovanja odraslih s nekoliko zacrtanih ciljeva: iskustveno učenje o mogućnostima koje pruža terenska nastava, doživljaj kvalitete djelovanja u oblasti obrazovanja odraslih za profesionalni život koji pruža Akademija za psihoterapiju, dublja spoznaja o procesu tvorbe kurikuluma u obrazovanju odraslih, te povezivanje teorijskih koncepata iz andragogije i andragoške praksiologije s posebnim fokusom na edukaciju iz psihoterapije, što je osnovna djelatnost Akademije.
U kontaktu s direktoricom i osnivačicom Akademije, dr. sc. Mirelom Badurina, koja je tom prilikom s prisutnima podijelila i svoje višedecenijsko iskustvo osobnog cjeloživotnog učenja i samoobrazovanja, studentice su imale priliku na dublji način shvatiti smisao razlike između koncepta društva koje uči i društva znanja, pojam horizontalne i vertikalne obrazovne prohodnosti u pripremi za profesionalni život, svrhovitost kontinuiranog rada na kvaliteti programa za obrazovanje psihoterapeuta (iskorak iz zanimanja u profesiju) kroz razvoj kreditnog transfernog sustava ocjenjivanja, te neophodnost procesa ekvivalencije u obrazovanju koja je direktno povezana s pojmom zapošljivost i fleksigurnost u suvremenom svijetu rada.
Studentice su imale priliku ojačati osobne kapacitete za fenomenološki pristup razumijevanju obrazovne klime i njenog značaja za rad s odraslima (usporedba radne klime u prostorima Akademije i prostorima tradicionalne učionice), te pomaka iz pedagoškog očekivanja da radnu klimu definira nastavnik, u andragoško razumijevanje da se ta klima ko-kreira u interakciji nastavnik-polaznici.
Posjeta je okupila 35 sudionica i bila organizirana uz potpuno poštivanje načela rada s odraslima (dobrovoljnost, ekonomičnost, postupnost, individualizacija, efikasnost itd.), a riječima profesorice Mavrak kao voditeljice studijske grupe – postoji opravdana pretpostavka da je ova posjeta prekretnica u zbližavanju članica grupe, zbližavanju u interakciji profesorica-grupa, kao i zbližavanju u sferi multi-sektorske suradnje koja je u legislativi obrazovanja odraslih posebno potencirana. Riječima sudionica, ovakvom dvostrukom afirmacijom – koliko psihoterapijske toliko i andragoške djelatnosti – studentice proširuju osobne obrazovne vidike i uočavaju neophodnu povezanost između teorije i prakse u radu s ljudima.
Akademija za psihoterapiju ovim još jednom s radošću potvrđuje svoju otvorenost za dalje promoviranje idejnog koncepta društva koje uči, u očekivanju novih inspirativnih susreta u svojim prostorima.






