6 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 1., 2., 3., 4. i 5. godina studija – IP
Opis modula:
Ovaj modul pruža temeljni uvid u historijske, teorijske i metodološke osnove integrativne psihoterapije, istražujući ključne pristupe i njihovu primjenu u terapijskom radu. Fokusira se na holistički pristup, koji uključuje emocionalne, kognitivne, bihevioralne, neurobiološke i interpersonalne dimenzije. Polaznici će istražiti sljedeće ključne pravce i teorije:
- Psihoanalitičke koncepte i objekte odnosa (Freud, Klein, Winnicott, Bowlby)
- Gestalt psihoterapiju (Perls, Polster, Yontef)
- Transakcionu analizu (Berne, Erskine)
- Sistemske, fenomenološke i humanističke pristupe (Satir, Bowen, Bertalanfy, Rogers, Maslow, Minuchin, Hussrel, Heudegger)
- Kognitivno-bihevioralne metode u kontekstu integracije (Beck, Linehan)
- Neuroznanstvene i tijelo-orijentisane pristupe u psihoterapiji ((Siegel, Schore, Porges, Levine, der Kolk)
- Egzistencijalizam u integrativnoj psihoterapiji (Frankl, Yalom)
- Teoriju promjene u integrativnoj psihoterapiji (Erskine, Evans)
- Etiku i društvenu odgovornost u terapijskom radu (EAP, EAIP, SPUuBiH)
Modul osnažuje polaznike za kritičku analizu i integraciju različitih psihoterapijskih metoda kako bi razvili svoj autentičan terapeutski stil.
Ishodi učenja:
Kompetencije
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Analizu različitih teorijskih osnova integrativne psihoterapije i njihovih implikacija u kliničkom radu.
b) Samostalno istraživanje i kritičku refleksiju literature i studija slučaja u oblasti integrativne psihoterapije.
Znanja
Na kraju modula studenti će steći:
a) Razumijevanje istorijskih osnova, razvoja i principa integrativne psihoterapije.
b) Poznavanje ključnih pravaca i teorija koje su oblikovale integrativni pristup.
c) Upoznavanje s najznačajnijim autorima i pionirima integrativne psihoterapije.
Vještine
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Sposobnost analize i primjene teorijskih modela u psihoterapijskoj praksi.
b) Poznavanje osnovnih principa integrativne psihoterapije i njihovu primjenu u kliničkom radu.
c) Razvijanje kapaciteta za kritičko promišljanje i procjenu efektivnosti terapijskih metoda.
Procjena znanja i kompetencija:
Modul se ocjenjuje kroz:
– Pisani zadatak (teorijska analiza ili studija slučaja)
– Usmeno izlaganje u maloj grupi
– Odgovaranje na dva pitanja inspirisana pisanim zadatkom i prezentacijom
Ukupni sati učenja:
Ukupno sati učenja: 180 sati | Samostalno učenje (literatura, priprema zadataka): 60 sati |
Kontakt sati (predavanja, interaktivne aktivnosti): 90 sati | Procjena znanja (ispiti i prezentacije): 30 sati |