Grupna dinamika i facilitacija procesa u edukaciji

Opis modula:

Ovaj modul usmjeren je na razumijevanje i primjenu principa grupne dinamike u edukacijskom kontekstu psihoterapije. Modul razvija vještine facilitacije iskustvenih grupa, vođenja edukacijskih procesa u grupama te upravljanja interakcijama koje proizlaze iz grupnih procesa. Posebna pažnja posvećuje se ulozi trenera u očuvanju sigurnog i poticajnog edukativnog okruženja.

Modul povezuje teorijska znanja o dinamici grupa s praktičnim vještinama facilitacije i podrške razvoju edukacijskih grupa, uz integraciju etičkih, komunikacijskih i refleksivnih aspekata rada. Obuhvata različite stilove facilitacije, razradu faza razvoja grupe i intervencija u izazovnim situacijama.

Modul obuhvata:

  • Osnove grupne dinamike i razvojnih faza grupe.
  • Uloga i odgovornost trenera u facilitaciji grupnog procesa.
  • Stvaranje sigurnog i inkluzivnog edukativnog prostora.
  • Upravljanje međuljudskim odnosima i konfliktnim situacijama u grupi.
  • Stilovi facilitacije i komunikacijske strategije.
  • Refleksivna praksa i praćenje grupnih procesa.

Ishodi učenja

Kompetencije:

Na kraju modula, polaznici će biti osposobljeni za:
a) Facilitaciju grupnih procesa u eu edukacijskom kontekstu.
b) Prepoznavanje i upravljanje različitim fazama razvoja grupe.
c) Primjenu etičkih i komunikacijskih principa u facilitaciji.

Znanja:

Na kraju modula, polaznici će steći:
a) Teorijska znanja iz oblasti grupne dinamike i edukacijske facilitacije.
b) Uvid u psihološke procese i međuljudske odnose u edukacijskoj grupi.
c) Razumijevanje uloge trenera kao facilitatora i modela profesionalnosti.

Vještine:

Na kraju modula, polaznici će razviti:
a) Sposobnost facilitacije teorijskih i iskustvenih grupnih procesa.
b) Vještine upravljanja dinamikom grupe i prilagodbe intervencija
c) Kapacitet za refleksiju i analizu grupnih interakcija.

Procjena znanja i kompetencija:

Modul se ocjenjuje kroz:

  • Izlaganje – Prikaz facilitacije grupnog procesa kroz demonstraciju ili simulaciju.
  • Prezentaciju – analiza slučaja facilitacije izazovne grupne situacije.
  • Diskusiju – Samoevaluaciju i refleksiju na vlastiti stil facilitacije.
Ukupno sati učenja: 90 satiSamostalno učenje (literatura, zadaci, priprema): 30 sati
Kontakt sati (predavanja, diskusije, vježbe, praktični rad): 50 satiProcjena znanja (simulacija, izlaganja): 10 sati