Poslijediplomski edukacijski program iz Integrativne psihoterapije

Kurikulum za Integrativnu psihoterapiju

Introduction and Objectives of the Educational Program

Poslijediplomski edukacijski program “Diploma iz Integrativne psihoterapije” temelji se na standardima Evropske asocijacije za psihoterapiju (EAP) i Evropske asocijacije za integrativnu psihoterapiju (EAIP), te Evropskog kvalifikacijskog okvira (EQF) i Evropskog kreditnog transfer sistema (ECTS). Program je akreditiran od strane EAP-a i EAIP-a i provodi se kao sveobuhvatna edukacija u trajanju od 4,5 studijske godine, s ukupno 3600 sati učenja i 120 ECTS/ECVET bodova.

Program je osmišljen kako bi odgovorio na sve veće zahtjeve i specifične izazove u psihoterapiji odraslih, uzimajući u obzir razvojni kontekst, porodičnu dinamiku i šire društveno okruženje. Poseban naglasak stavljen je na promociju mentalnog zdravlja i preventivne aktivnosti na primarnom, sekundarnom i tercijarnom nivou, kao ključnim strategijama očuvanja mentalnog zdravlja.

Integrativna psihoterapija pristupa klijentu holistički, objedinjujući teorijske osnove i praktične metode različitih pravaca, uključujući psihoanalitičke, geštalt, sistemske, kognitivno-bihevioralne, transakcione i neuroznanstvene pristupe. Kroz integraciju ovih teorijskih modela, kliničke prakse i supervizije, program omogućava polaznicima sticanje specijaliziranih kompetencija za profesionalni rad u području psihoterapije.

Program se zasniva na evropskim i svjetskim obrazovnim standardima te smjernicama UN ciljeva održivog razvoja, Akcionog plana Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) i strategija UNICEF-a. Naglašava se cjeloživotni profesionalni i lični razvoj, uz visok nivo etičnosti i multidisciplinarnog pristupa.

Glavni cilj programa je osposobiti stručnjake za profesionalni i etički rad u području integrativne psihoterapije, sa sposobnošću kritičkog mišljenja, refleksije i prilagođavanja individualnim potrebama klijenata. Program omogućava polaznicima sticanje kompetencija za rad u različitim kliničkim i preventivnim kontekstima, u skladu sa najvišim standardima evropske psihoterapijske edukacije.

Trajanje i struktura edukacijskog programa

Edukacijski plan i program je usklađen sa EQF dokumentom Europske asocijacije za psihoterapiju (EAP) za EAPTI (Europske akreditirane psihoterapijske institute za obuku) i referentnim okvirom “Mapiranje trening sati ECP-a u ECTS”, osiguravajući najviše standarde edukacije i profesionalne prakse u skladu s evropskim normama (EQF).

Edukacijski program traje 4,5 godine, sa ukupno 3600 sati učenja, podijeljenih u:

  • Kontakt sate (teorija, metodologija i istraživanje) → 1124 sati
  • Kliničku praksu → 400 sati
  • Superviziranu praksu i klinički rad → 220 sati
  • Assesment – Procjenu znanja i kompetencija (ispiti, pisani zadaci, studije slučaja, praktična evaluacija)→ 486 sati
  • Lični rast i razvoj → 260 sati
  • Samostalno učenje (proučavanje literature, priprema za ispite, refleksija, istraživanje) → 1110 sati

🔹 Ukupan broj sati 3600 → 120 ECTS

Program je usklađen s evropskim i međunarodnim standardima psihoterapijske edukacije te osigurava visok nivo profesionalnih i kliničkih kompetencija. Programski sadržaj prati prirodan tok uvajanja znanja i vještina: od teorijskih osnova, preko kliničkih vještina, do supervizije i istraživanja.

Programski sadržaj / Moduli

Integrativna psihoterapija i psihoterapijski pristupi

6 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 1. 2. 3. 4. i 5. godina studija

Pročitaj više

Razvojne teorije i teorije odnosa

2 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 1. godina studija

Pročitaj više

Neuroznanost i psihoterapija

2 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 1. i 3. godina studija

Pročitaj više 

Teorija promjene u integrativnoj psihoterapiji

2 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 2. 3. godina studija

Pročitaj više

Psihoterapijski odnos i rad na poremećajima alijansa

2 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 2. 3. i 4. godina studija

Pročitaj više

Razvojna trauma, transgeneracijska trauma i terapijski pristupi

3 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 2. i 3. godina studija

Pročitaj više

Procesna dijagnostika i intervencije: fenomeni u psihoterapijskom setingu

8 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 2. 3. 4. i 5. godina studija

Pročitaj više

Klinička dijagnostika i psihoterapijska procjena

3 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 2. 3. 4. i 5. godina studija

Pročitaj više

Zdravlje i psihopatologija 1. i 2.

4 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 3., 4. i 5. godina studija

Pročitaj više

Etika i osnovne kompetencije u integrativnoj psihoterapiji

2 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 2 i 3. godina studija

Pročitaj više 

Tjelesno orijentirane tehnike i projektivne tehnike u integrativnoj psihoterapiji

2 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 3. i 4. godina studija

Pročitaj više 

Terapijski plan i intervencije za specifične osobne ili kontekstualne poteškoće

3 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 3. 4. godina studija

Pročitaj više  

Istraživanje u psihoterapiji

3 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 3. 4. godina studija

Pročitaj više 

Lični rast i razvoj

11 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 1. 2. 3. 4. i 5. godina studija

Pročitaj više 

Assessment/Procjene i odbrana seminarskih radova

9 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 1. 2. 3. 4. i 5. godina studija

Pročitaj više 

Lični razvojni profil

2 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 1. 2. 3. i 4. godina studija

Pročitaj više 

Klinička praksa

26 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 3. 4. i 5. godina studija

Pročitaj više 

Supervizija kliničke/psihoterapijske prakse

13 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 3. 4. i 5. godina studija

Pročitaj više 

Pismeni ispiti

2 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 1. 2. 3. 4. godina studija

Pročitaj više 

Istraživački rad i akademske aktivnosti

5 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 5. godina studija

Pročitaj više 

Završni rad i odbrana

10 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 5. godina studija

Pročitaj više 

Literatura

Ukupan pregled edukacijskog programa: 3600 sati – ECVET/ECTS 120

Ishodi učenja u kognitivnom području

Edukacijski program iz Integrativne psihoterapije osposobljava polaznike za sticanje naprednih profesionalnih i akademskih kompetencija kroz integraciju teorijskih znanja, kliničkih vještina i refleksivne prakse. Edukacijski plan i program je dizajniran u skladu s Evropskim standardima za psihoterapijsku edukaciju (EAP, EAIP), te obuhvata razvoj kompetencija potrebnih za etički i interdisciplinarni rad u psihoterapiji.

Fokus edukacijskog programa je na razvijanju sljedećih ključnih oblasti:

  • Kliničke vještine – Polaznici će razviti sposobnost za procjenu, planiranje i vođenje terapijskog procesa koristeći integrativni pristup, uz razumijevanje složenih kliničkih prezentacija i psiholoških stanja. Razvijat će kapacitet za terapijsku formulaciju i usvajati metode kontinuiranog praćenja i evaluacije terapijskog ishoda.
  • Profesionalne kompetencije – Program omogućava polaznicima sticanje stručnih znanja i vještina prema najvišim standardima psihoterapijske prakse. Fokus je na integraciji različitih terapijskih metoda, razvoju individualnog stila rada i primjeni psihoterapijskih modela u kliničkoj i preventivnoj praksi.
  • Osobni/lični rast i razvoj – Polaznici će unaprijediti refleksivne kapacitete, emocionalnu pismenost i terapeutsku prisutnost, razvijajući autentični profesionalni identitet. Razumijevanje vlastitih emocionalnih reakcija i nesvjesnih procesa doprinosi efikasnijem terapeutskom radu i kvalitetnijem uspostavljanju odnosa s klijentima.
  • Supervizija i refleksivna praksa – Program uključuje supervizirani rad s klijentima kroz stručno vođenje i evaluaciju napretka. Polaznici će razvijati sposobnost samorefleksije i kritičkog razmišljanja, učiti kako davati i primati konstruktivnu povratnu informaciju te razumjeti etičke i profesionalne standarde u supervizijskom procesu.
  • Multidisciplinarna i intersektorska saradnja – Osposobljenost za rad u interdisciplinarnim timovima omogućava polaznicima efektivnu saradnju sa stručnjacima iz različitih oblasti, uključujući psihologe, psihijatre, socijalne radnike i edukatore. Program razvija kapacitete za sistemsku procjenu i integraciju tretmana kroz timski rad.
  • Primjena integrativnih tehnika – Polaznici će steći sposobnost primjene različitih psihoterapijskih tehnika prilagođenih individualnim potrebama klijenata, uključujući tijelo-orijentirane metode, projektivne tehnike, rad sa snovima i neurobiološki utemeljene pristupe. Fokus je na fleksibilnosti u izboru i primjeni terapijskih intervencija.
  • Teorijsko-praktična integracija – Program povezuje savremene teorijske i neuroznanstvene modele sa praktičnim radom kroz superviziju, seminare, treninge i analize slučajeva. Polaznici će razvijati kapacitet za sintezu različitih terapijskih modaliteta i implementaciju inovativnih pristupa u psihoterapijskoj praksi.
  • Razvoj terapeutskih intervencija – Razumijevanje procesa promjene u psihoterapiji i mehanizama koji podržavaju terapijski rast i razvijanje kapaciteta za individualizaciju terapijskih intervencija u skladu sa specifičnostima klijenta.
  • Etičnost i profesionalnost – Polaznici će steći duboko razumijevanje etičkih principa u psihoterapijskom radu, s naglaskom na poštovanje granica, povjerljivost i odgovornost prema klijentima. Program potiče refleksivni etički razvoj i integraciju profesionalnih standarda u svakodnevni terapijski rad.

Program zadovoljava kriterije dobre kliničke prakse, osiguravajući visok standard edukacije i istraživanja u skladu s evropskim i međunarodnim normama i temeljnim kompetencijama.

Ishodi učenja u području komunikacijskih vještina

Polaznici će razviti napredne komunikacijske vještine koje su ključne za efikasan rad u psihoterapijskom kontekstu, uz poseban naglasak na terapijski odnos, profesionalnu etiku i interdisciplinarnu saradnju.

  1. Razvijanje terapeutskog dijaloga zasnovanog na empatiji i autentičnosti, uz primjenu aktivnog slušanja, reflektiranja i terapeutskih pitanja.
  2. Sposobnost rada s otporima, prekidima komunikacije i intenzivnim emocionalnim reakcijama, uz svjesnost neverbalne komunikacije i tjelesnih signala u terapijskom procesu.
  3. Efikasna i profesionalna komunikacija s interdisciplinarnim timovima, uključujući psihijatre, psihologe, edukatore i druge stručnjake u oblasti mentalnog zdravlja.
  4. Primjena etičkih principa u komunikaciji kroz poštovanje povjerljivosti, transparentnosti i profesionalnih granica, uz vođenje kliničke i administrativne dokumentacije prema standardima zaštite podataka.
  5. Prilagođavanje komunikacijskih pristupa kontekstu različitih organizacija i sistema podrške, uz uvažavanje kulturnih i kontekstualnih faktora u radu s klijentima i njihovim porodicama.
  6. Razvijanje akademskih i stručnih vještina kroz pisanje i strukturiranje radova, prezentiranje nalaza te aktivno učestvovanje u naučnim diskusijama i konferencijama.

Ishodi učenja za vještine samoučenja/samoobrazovanja

Polaznici će biti osposobljeni za:

  1. Pretraživanje, analiza i evaluacija relevantne literature iz oblasti integrativne psihoterapije, razvojne psihologije i terapijskih intervencija.
  2. Praćenje savremenih naučnih istraživanja i primjena stečenih saznanja u kliničkoj praksi.
  3. Usvajanje efikasnih strategija samostalnog učenja i profesionalnog razvoja.
  4. Polaznici će razviti sposobnost prepoznavanja pouzdanih izvora i naučno utemeljenih koncepata, kritički analizirajući literaturu i istraživačke radove relevantne za integrativnu psihoterapiju.
  5. Kroz komparaciju različitih psihoterapijskih modela, polaznici će razumjeti njihove specifičnosti i integraciju u vlastitu praksu, uz fokus na metodološke temelje integrativne psihoterapije.
  6. Razvijat će se sposobnost procjene relevantnosti naučnih nalaza i njihove praktične primjene, analizirajući efikasnost psihoterapijskih intervencija i teorijskih modela.
  7. Polaznici će izrađivati preglede literature, povezivati naučne spoznaje s kliničkom praksom te aktivno doprinositi struci kroz istraživačke projekte i stručne radove.

Andragoški pristup i metode učenja

Program se realizira primjenom andragoških radnih načela (dobrovoljnost, primjerenost, ekonomičnost, postupnost…) te tradicionalnih i netradicionalnih metoda učenja i učenja, temeljenih na principu aktivnog učešća polaznika kroz iskustveno učenjerefleksivno i transformacijsko učenje. Kurikulum je strukturirano realiziran kroz sljedeće metode:

  • Predavanja
  • Prezentacije
  • Diskusije
  • Radionice
  • Rad u malim grupama (uključujući osobnu terapiju u ulozi studenta-klijenta)
  • Uloge i simulacije (role-plays)
  • Praktične demonstracije uživo
  • Seminari

Poseban naglasak stavlja se na razvoj refleksivnog i kritičkog mišljenja, kreativnosti, sposobnosti analize i sinteze, te aktivnog sudjelovanja u edukacijskom procesu.

U skladu s problemskim pristupom u realiziranju andragoškog kurikuluma, realiziranje pojedinih modula podliježe mogućoj promjeni redoslijeda u skladu s potrebama sudionika (raspoloživost predavača, obaveze polaznika, mogućnosti realiziranja nastave u prostorima izvan Akademije i sl.).

Procjena znanja i kompetencija

Edukacijski program omogućava svakom polazniku da kroz različite metode evaluacije pokaže stečeno znanje i praktične vještine, uvažavajući individualne stilove učenja i područja za daljnji razvoj.

Metode procjene uključuju:

  • Seminarski radovi, eseji, pisani zadaci
  • Prezentacije
  • Kliničke evaluacije
  • Assessment (lični, grupe, individualnih terapeuta, supervizora, mentora)
  • Praktični rad (praktikum)
  • Evidencija aktivnosti
  • Refleksivni dnevnik
  • Pismeni i usmeni ispit

Završni ispit temelji se na studiji slučaja i praktičnoj demonstraciji uživo, pri čemu polaznici prezentiraju i brane stečene kompetencije.

Svaki modul u programu uključuje najmanje dvije tačke evaluacije, kombinirajući teorijske i praktične aspekte kroz različite procjene znanja i vještina.

Načini ocjenjivanja

Ocjenjivanje studentskih radova unutar edukacijskog programa obuhvata pisane radove (seminarski rad, esej), usmeno izlaganje (prezentacija) i završni ispit (studija slučaja, praktični rad, teorijski osvrt i odbrana rada).

Pročitaj više 

Ciljna grupa

Program je namijenjen stručnjacima iz oblasti mentalnog zdravlja i srodnih disciplina koji žele postati integrativni psihoterapeuti, stičući kompetencije za rad s pojedincima, parovima, porodicama i grupama u različitim psihoterapijskim kontekstima.

Trajanje i način izvođenja

  • Trajanje: 4 godine i 6 mjeseci (part-time studij)
  • Način izvođenja: Kontaktna nastava (face-to-face) ili online nastava (po potrebi)
  • Ukupan broj sati učenja: 3600 sati

Ukupni sati učenja i raspodjela aktivnosti

Edukacijski program obuhvata ukupno 3600 sati učenja, raspoređenih na sljedeće kategorije:

  • Kontakt sati (teorija, metodologija, istraživanje, odbrane seminarskih i istraživačkih radova i odbrana završnog rada) → 1124 sati
  • Klinička praksa → 400 sati
  • Supervizirana praksa i klinički rad → 220 sati
  • Assesment (Self-assessment i grupni assessment) – Samoprocjena i grupna procjena znanja i kompetencija (ispiti, pisani zadaci, usmena i pismena refleksija, studije slučaja, praktična evaluacija)→ 486 sati
  • Lični rast i razvoj → 260 sati
  • Sati samostalnog učenja (proučavanje literature, vođenje ličnog i profesionalnog dnevnika, priprema za ispite, refleksija, istraživanje) → 1110 sati

🔹 Ukupan broj sati 3600 → 120 ECTS

Program je usklađen s evropskim i međunarodnim standardima psihoterapijske edukacije te osigurava visok nivo profesionalnih i kliničkih kompetencija.