EQF Level 7
Curriculum for Integrative Child and Adolescent Psychotherapy
Introduction and Objectives of the Educational Program
Postgraduate Educational Program “Diploma in Integrative Child and Adolescent Psychotherapy” (2025–2030) It is based on the standards of the European Association for Psychotherapy (EAP), the Strasbourg Declaration on Psychotherapy, the European Qualifications Framework (EQF), and the European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS). The program is accredited by the EAP, EIATSCYP, and EAIP and is implemented as a comprehensive training lasting 4.5 academic years.
Program je osmišljen kako bi odgovorio na sve veće zahtjeve i specifične izazove u području psihoterapije djece i adolescenata, uzimajući u obzir njihov razvojni kontekst, porodičnu dinamiku i šire društveno okruženje. Poseban naglasak stavljen je na promociju mentalnog zdravlja i preventivne aktivnosti na sva tri nivoa – primarnom, sekundarnom i tercijarnom, koje su ključne strategije u očuvanju mentalnog zdravlja kao fundamenta cjelokupnog zdravlja.
Program integrira teorijska znanja, praktičnu primjenu i supervizirani rad, omogućavajući polaznicima sticanje specijaliziranih kompetencija potrebnih za rad u psihoterapiji djece i adolescenata. Kroz interdisciplinarni pristup, program pruža vještine prepoznavanje i tretman psiholoških poteškoća, ranu intervenciju i sistemsku podršku, istovremeno osnažujući kapacitete za kreiranje i implementaciju preventivnih programa u zajednici.
Prateći evropske i svjetske obrazovne standarde te smjernice UN ciljeva održivog razvoja, Akcionog plana Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) i UNICEF strategija, edukacijski program omogućava sticanje specijaliziranih znanja, praktičnih vještina i kompetencija potrebnih za uspješan, etički utemeljen i interdisciplinarni rad. Poseban naglasak stavljen je na cjeloživotni profesionalni i lični razvoj, uz integraciju teorijskih modela, kliničke prakse i supervizije.
Glavni cilj programa je osposobiti stručnjake za profesionalni i etički rad u području dječije i adolescentne psihoterapije, uz poseban naglasak na integraciju teorijskih znanja i praktičnih vještina. Program je usklađen s potrebama savremenog društva i omogućava polaznicima sticanje kompetencija za suočavanje s kompleksnim izazovima u području mentalnog zdravlja djece i mladih.
Edukacijski program osposobljava polaznike za sticanje profesionalnih i akademskih iskustava, s posebnim fokusom na kliničke vještine, profesionalne kompetencije, lični rast i razvoj, superviziju te multidisciplinarnu i intersektoralnu saradnju. Program zadovoljava kriterije dobre kliničke prakse, osiguravajući visok standard edukacije i istraživanja u skladu s evropskim i međunarodnim kriterijima.
Trajanje i struktura Programa
Edukacijski plan i program je usklađen sa EQF dokumentom Europske asocijacije za psihoterapiju (EAP) za EAPTI (Europske akreditirane psihoterapijske institute za obuku) i referentnim okvirom “Mapiranje trening sati ECP-a u ECTS”, osiguravajući najviše standarde edukacije i profesionalne prakse u skladu s evropskim normama (EQF).
Program traje četiri i po godine, obuhvata ukupno 3600 sati učenja i donosi 120 ECTS/ECVET bodova. Plan i program je pažljivo osmišljen kako bi omogućili sveobuhvatan razvoj teorijskih znanja, praktičnih vještina, ličnog rasta i istraživačkih kapaciteta, neophodnih za rad u području dječije i adolescentne psihoterapije. (1 ECVET/ECTS = 30 SATI)
Programski sadržaj / Moduli
Integrativna psihoterapija i psihoterapijski pristupi djeci i adolescentima 1
3 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 1. i 2. godina studija
Procesna dijagnostika i intervencije: fenomeni u psihoterapijskom setingu
8 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 2. 3. 4. i 5. godina studija
Zdravlje i psihopatologija djece i adolescenata 1. i 2.
4 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 3., 4. i 5. godina studija
Klinička dijagnostika i psihoterapijska procjena djece i adolescenata
4 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 2. 3. 4. i 5. godina studija
Psihoterapijski odnos, radna alijansa i rad na poremećajima alijansa
2 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 2. 3. i 4. godina studija
Razvojna trauma, prenos traume, zlostavljanje i zanemarivanje: prepoznavanje i terapijski pristupi
3 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 2. i 3. godina studija
Etika i osnovne kompetencije u radu s djecom i adolescentima
2 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 2 i 3. godina studija
Projektivne tehnike u radu sa djecom; Terapija kroz igru
2 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 2. 3. i 4. godina studija
Integrativna psihoterapija i psihoterapijski pristupi djeci i adolescentima 2
4 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 3. , 4. i 5. godina studija
Terapijski plan i intervencije za specifične osobne ili kontekstualne poteškoće kod djece i adolescenata
3 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 3. 4. godina studija
Assessment/Procjene i odbrana seminarskih radova
9 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 1. 2. 3. 4. i 5. godina studija
Supervizija kliničke/psihoterapijske prakse
13 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 3. 4. i 5. godina studija
Istraživački rad i akademske aktivnosti
5 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 5. godina studija
Ukupan pregled edukacijskog programa: 3600 sati – ECVET/ECTS 120
Ishodi učenja u kognitivnom području
Edukacijski program osposobljava polaznike za sticanje profesionalnih i akademskih kompetencija kroz integraciju teorijskih znanja i praktičnih vještina. Fokus programa je na razvijanju sljedećih ključnih područja:
- Kliničke vještine – Razvijanje sposobnosti za procjenu, planiranje i vođenje terapijskog procesa s djecom, adolescentima i njihovim porodicama u skladu sa Konvencijom o pravima djeteta Pročitaj više… i u skladu o pravilima postupanja zaštite djece. Pročitaj više…
- Profesionalne kompetencije – Izgradnja stručnih znanja i vještina prema najvišim standardima psihoterapijske prakse. Pročitaj više…
- Osobni/lični rast i razvoj – Unapređenje ličnih kapaciteta i emocionalne zrelosti potrebne za rad u osjetljivom području dječije i adolescentne psihoterapije.
- Supervizija – Sticanje iskustva kroz superviziju kliničke prakse i evaluaciju od strane iskusnih supervizora.
- Multidisciplinarna i intersektoralna saradnja – Osnaživanje kapaciteta za rad u interdisciplinarnim timovima kako bi se pružila sveobuhvatna podrška djeci, mladima i njihovim porodicama.
- Primjena integrativnih tehnika – Razvijanje sposobnosti za primjenu psihoterapijskih tehnika prilagođenih individualnim potrebama djece i adolescenata i u skladu sa razvojnim fazama.
- Teorijsko-praktična integracija – Povezivanje savremenih teorijskih i neuroznanstvenih modela s praktičnim radom kroz superviziju, seminare, treninge i analize slučajeva.
- Etičnost i profesionalnost – Razumijevanje i primjena etičkih principa u psihoterapijskom radu s djecom, adolescentima i njihovim porodicama, kao i širim okruženjem.
Program zadovoljava kriterije dobre kliničke prakse, osiguravajući visok standard edukacije i istraživanja u skladu s evropskim i međunarodnim normama i temeljnim kompetencijama.
Ishodi učenja u području komunikacijskih vještina
Polaznici će biti osposobljeni za:
- Profesionalnu komunikaciju s drugim stručnjacima i specijalistima koji rade s djecom i adolescentima, uz jasno razumijevanje interdisciplinarne saradnje.
- Korištenje i razumijevanje teorijskih koncepata iz različitih psihoterapijskih pristupa koji podržavaju rad s djecom i adolescentima.
- Profesionalnu i etičku komunikaciju s djecom, adolescentima i njihovim roditeljima tokom psihoterapijskog procesa.
- Vođenje potrebne dokumentacije o klijentima na etički i profesionalan način.
- Pisanje i prezentiranje vlastitog rada drugim kolegama i stručnjacima na profesionalan način.
Ishodi učenja za vještine samoučenja/samoobrazovanja
Polaznici će biti osposobljeni za:
- Istraživanje relevantne literature i kontinuirano usavršavanje u oblastima razvojne psihologije, psihopatologije djece i adolescenata, dijagnostike, terapijskih planova i intervencija.
- Izradu sveobuhvatnog pregleda literature u području dječje i adolescentne psihoterapije.
- Kritičku evaluaciju dostupne literature, prepoznavanje pouzdanosti izvora i razlikovanje kvaliteta dostupnih informacija u polju psihoterapije kroz aktivnu analizu literature u području dječje i adolescentne psihoterapije.
- Razlikovanje kvalitete i pouzdanosti dostupne literature u polju dječje i adolescentne psihoterapije, uz primjenu relacijskog razumijevanja (relevantnost informacija s obzirom na fenomen) i kritičkog mišljenja prilikom odabira izvora.
Andragoški pristup i metode učenja
Program se realizira primjenom andragoških radnih načela (dobrovoljnost, primjerenost, ekonomičnost, postupnost…) te tradicionalnih i netradicionalnih metoda učenja i učenja, temeljenih na principu aktivnog učešća polaznika kroz iskustveno učenje, refleksivno i transformacijsko učenje. Kurikulum je strukturirano realiziran kroz sljedeće metode:
- Predavanja
- Prezentacije
- Diskusije
- Radionice
- Rad u malim grupama (uključujući osobnu terapiju u ulozi studenta-klijenta)
- Uloge i simulacije (role-plays)
- Praktične demonstracije uživo
- Seminari
Poseban naglasak stavlja se na razvoj refleksivnog i kritičkog mišljenja, kreativnosti, sposobnosti analize i sinteze, te aktivnog sudjelovanja u edukacijskom procesu.
U skladu s problemskim pristupom u realiziranju andragoškog kurikuluma, realiziranje pojedinih modula podliježe mogućoj promjeni redoslijeda u skladu s potrebama sudionika (raspoloživost predavača, obaveze polaznika, mogućnosti realiziranja nastave u prostorima izvan Akademije i sl.).
Procjena znanja i kompetencija
Edukacijski program omogućava svakom polazniku da kroz različite metode evaluacije pokaže stečeno znanje i praktične vještine, uvažavajući individualne stilove učenja i područja za daljnji razvoj.
Metode procjene uključuju:
- Seminarski radovi, eseji, pisani zadaci
- Prezentacije
- Kliničke evaluacije
- Assessment (lični, grupe, individualnih terapeuta, supervizora, mentora)
- Praktični rad (praktikum)
- Evidencija aktivnosti
- Refleksivni dnevnik
- Pismeni i usmeni ispit
Završni ispit temelji se na studiji slučaja i praktičnoj demonstraciji uživo, pri čemu polaznici prezentiraju i brane stečene kompetencije.
Svaki modul u programu uključuje najmanje dvije tačke evaluacije, kombinirajući teorijske i praktične aspekte kroz različite procjene znanja i vještina.
Načini ocjenjivanja
Ocjenjivanje studentskih radova unutar edukacijskog programa obuhvata pisane radove (seminarski rad, esej), usmeno izlaganje (prezentacija) i završni ispit (studija slučaja, praktični rad, teorijski osvrt i odbrana rada).
Ciljna grupa
Program je namijenjen stručnjacima koji žele postati integrativni dječiji i adolescentni psihoterapeuti te razviti kompetencije za rad s djecom, adolescentima, porodicama, parovima i grupama u okviru psihoterapijske prakse.
Trajanje i način izvođenja
- Trajanje: 4 godine i 6 mjeseci (part-time studij)
- Način izvođenja: Kontaktna nastava (face-to-face) ili online nastava (po potrebi)
- Ukupan broj sati učenja: 3600 sati
Ukupni sati učenja i raspodjela aktivnosti
Edukacijski program obuhvata ukupno 3600 sati učenja, raspoređenih na sljedeće kategorije:
- Kontakt sati (teorija, metodologija, istraživanje, odbrane seminarskih i istraživačkih radova i odbrana završnog rada) → 1124 sati
- Klinička praksa → 400 sati
- Supervizirana praksa i klinički rad → 220 sati
- Assesment (Self-assessment i grupni assessment) – Samoprocjena i grupna procjena znanja i kompetencija (ispiti, pisani zadaci, usmena i pismena refleksija, studije slučaja, praktična evaluacija → 486 sati
- Lični rast i razvoj → 260 sati
- Sati samostalnog učenja (proučavanje literature, vođenje ličnog i profesionalnog dnevnika, priprema za ispite, refleksija, istraživanje) → 1110 sati
🔹 Ukupan broj sati 3600 → 120 ECTS
Program je usklađen s evropskim i međunarodnim standardima psihoterapijske edukacije te osigurava visok nivo profesionalnih i kliničkih kompetencija.
⚠️ Ovaj kurikulum i svi njegovi dijelovi zaštićeni su autorskim pravom. Zabranjeno je neovlašteno kopiranje, distribucija ili korištenje u bilo koje svrhe bez prethodne pismene dozvole BHIDAPA-e Evropski Akreditovanog Psihoterapijskog Trening Instituta, osnivača Akademije za psihoterapiju.
BHIDAPA, 30. januar, 2025. (objavljen)